Wednesday, June 23, 2010

Megadeth - Youthanasia


Youthanasia, for me, is the best Megadeth's album. This record is one of the album I really listen a lot. Like a thousands times =)

Who made this album cover was Hugh Syme, the same designer who did album covers from Rush, Iron Maiden, Dream Theater and others. Since 1975 he did all Rush's album covers! Since 1975!!! He also appeared playing keyboards in some Rush records.

Well, lets talk about Megadeth Youthanasia's album. I like the Hugh's design style. Is like Storm Thogerson's design style (Pink Floyd's covers). For progressive bands and for this album cover from Megadeth, I think it is a awesome album cover.

This record talks about polemics questions like death, war, and incest. Also talk about Dave Mustaine's problems with heroin.

This controversal digital art surrealistic was banned from some countries like Malaysia and Singapore, because the cover art was defamatory. Do me a favor! This cover is light compared to others cover art from Cannibal Corpse for example ;)

I really like this design style. Is like Dalí using Adobe Photoshop manipulation ;)

Soon I will talk more about Hugh and your creations for Rush's album covers.

See you soon ;)

_______________________________________________________________

O Youthanasia, para mim, é o melhor álbum do Megadeth. Este disco é um dos o discos que eu mais escutei na vida. =)

Quem fez esta capa foi Hugh Syme, o mesmo designer que fez as capas de discos do Rush, Iron Maiden, Dream Theater e outros. Desde 1975, ele fez TODAS capas do Rush! Desde 1975! Ele também aparece tocando teclado em alguns discos Rush.

Bem, vamos falar sobre o Youthanasia. Eu gosto muito desse estilo de design do Hugh. É parecido com o do Storm Thogerson (que fez as capas do Pink Floyd). Pra bandas de metal progressivo e pra essa capa do Megadeth, eu
acho que é um estilo de capa incrível.

Este disco fala sobre questões polêmicas como a morte, guerra, e incesto. Também fala sobre os problemas Dave Mustaine com heroína.

Esta arte digital-surrealista foi banida em alguns países como a Malásia e Singapura, porque a arte é difamatório. Fala sério! Esta capa é leve em comparação com outras capas por aí como as do Cannibal Corpse, por exemplo;)

Eu realmente gosto deste estilo de design. É tipo o Dalí usando manipulações no Photoshop ;)

Em breve vou falar mais sobre Hugh Syme e suas criações para os discos do Rush.

Inté mais ;)

Share